تاریخچه شنا

فواید شنا

انجمن آمادگی جسمانی آبی ایالات متحده آمریکا، مزایای ورزش های آبی را از لحاظ جسمی، روحی و تفریحی به شرح زیر اعلام می نماید:

– بهبود قدرت و انعطاف پذیری

– استقامت و تعادل عضلانی (برای تمامی ورزشکاران آماتور و حرفه ای)

– داشتن قلبی قوی تر

– بهبود فیزیک ظاهری بدن

– بهبود گردش خون

– احیای مجدد ماهیچه ها و بهبودی بعد از حادثه و جراحات

– کنترل وزن

– آسودگی از فشار روحی و تنش

– افزایش انرژی

– خنده های زیاد

ورزش های آبی ورزش های آبی که در مرکز توسعه آموزش داده می شوند عبارتند از:

هیدروتراپی : راه رفتن در آب یا نرم دویدن، به کار بردن انواع مختلف گام ها و حرکات بازو از کمر به طرف سینه در قسمت عمیق. راه رفتن یا دویدن در آب بسیاری از همان مزایایی را که شما در ورزش کردن روی خشکی به دست می آورید، دارد و البته خیلی کمتر باعث آسیب می شود. آب مقاومتی را برای تنظیم کار و خستگی شما به وجود می آورد. هنگامی که شما احساس ناراحتی دارید، خودتان را در آب فرو برده، این فعالیت آبی شما می توانید همراه با سر و گردن بیرون از آب انجام شود.

ایروبیک در آب : حرکات ریتمیک در تمام بدن همراه با حرکات موزون در آب کم عمق حرکت می کنید. هدف برای بهبود عروق کرونری است.

شنای موزون : تمرینات قدرتی وحركات بالا و پایین بردن بدن با استفاده از مقاومت آب یا استفاده از برخی لوازم در آب به منظور تقویت و محکم